Vlaardingen werd in 2020 en 2021 een stad vol herinneringen aan het iconische duo Bassie & Adriaan
Bassie & Adriaan, wie kent het bekende duo niet? Vanwege de tentoonstelling in Vlaardingen zijn wij benaderd om de lokale binding met de tentoonstelling met diverse acties te vergroten. De combinatie van creatieve ideeën, passende campagnes en opvallende elementen maakte dat er extra aandacht was voor ‘Een stad vol herinneringen’. Want Vlaardingen speelde een belangrijke rol in de afleveringen van het duo.
De campagne bevatte diverse elementen zoals een handige plattegrond met opnamelocaties die we hebben gekoppeld aan de campagne-website. Daarbij hebben we met mooie displays met kleurplaten de tentoonstelling onder de aandacht kunnen brengen bij het lokale publiek. De plattegronden, kleurplaten, folders en flyers waren dan ook verspreid door het centrum te verkrijgen.
Rondom de campagne hebben we het B&A-kwartet verzorgd. Door diverse bekende items als illustratie op diverse kaartjes te plaatsen, konden mensen sparen voor leuke prijzen. Daarbij hoorden diverse verzameltonnen in de stijl van de campagne en etalagestickers voor deelnemende retailers. Ook hebben we unieke Bassie & Adriaan illustraties verzorgd voor selfie borden en kregen bezoekers van de tentoonstelling kaartjes voor een gratis ijsje. Deze combinatie van diverse diensten en producten hielp zo om de tentoonstelling (zelfs in coronatijd) succesvol te maken.
De samenwerking met i’m Storm bij de ontwikkeling van diverse promotie-artikelen voor de tentoonstelling over Bassie & Adriaan in Museum Vlaardingen verliep supergoed! Tevreden met zijn creativiteit, betrokkenheid, flexibiliteit en enthousiasme! Scheelde natuurlijk wel dat hij zelf een grote fan is!
Léanne Selles | Directeur Museum Vlaardingen
